چهار راهکار برای اینکه هوشمندانه تر کار کنیم؛ نه سخت تر!
◀️ ثابت شده است که سرگرمی هایی مانند رسانههای اجتماعی پیامرسان ها یا حتی فقط صدای نوتیفیکیشن ها عامل اصلی بهرهوری پایین در کار هستند. در مدت زمانی مشخصی که قرار است سر کار باشید تلفن خود را خاموش کنید یا در وضعیت هواپیما قرار دهید تا در حین کار هیچ حواس پرتی نداشته باشید. تمرین روزانه این کار تمرکز و بهره وری شما را به سطح جدیدی می برد.
◀️ از تکنیک پومودورو استفاده کنید.
مطالعات نشان می دهد که تقسیم کردن یک فعالیت به بخش های کوچکتر، باعث افزایش بهره وری می شود. به مدت 20 الی 25 دقیقه کار کنید و سپس 5 تا 10 دقیقه استراحت کنید.
در زمان کار، تمرکز شما باید معطوف به انجام همان کار باشد. حالت هواپیما را روشن کنید و به مدت 25 دقیقه تمرکز کنید. هنگامی که تایمر خاموش شد، کمی استراحت کنید و برای پومودوروی بعدی آماده شوید.
معمولاً پس از 4 جلسه 25 دقیقه ای، بهتر است یک استراحت طولانی تری برای 30 تا 50 دقیقه برنامه ریزی کنید.
◀️ برون سپاری
نقاط قوت خود را پیدا کنید و روی آنها تمرکز کنید و فرد مناسبی را پیدا کنید که نقطه ضعف های شما را پوشش دهد.
به عنوان مثال شما در نوشتن محتوای مناسب کسب و کار خود مهارت دارید، اما طراحی نقطه ضعف شماست. زمان خود را برای نوشتن محتوای بیشتر خرج کنید و فرد مناسب را برای طراحی متناسب با آن پیدا کنید.
این به شما کمک می کند در زمان کمتری به نتایج بیشتری دست پیدا کنید و بالاترین کیفیت را حفظ کنید.
◀️ از قبل برنامه ریزی کنید و از این فرمول استفاده کنید
اگر کاری هم مهم و هم فوری است: آن را انجام دهید
اگر کاری مهم است اما فوری نیست: برای انجامش برنامه ریزی کنید
اگر کاری مهم نیست اما فوری است: انجامش را به فرد دیگری محول کنید
و اگر هم مهم نیست و هم فوری نیست: تمرکزتان را از پیشبرد آن بردارید.